İlk Girişim - Forum Portal
Portal
24/06/2020, 19:15
Yorumlar : 0 • Okunma : 120
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye'de elektronik ticaret (e-ticaret) hacminin 2019 yılı itibarıyla 136 milyar lira olarak gerçekleştiğini belirterek, "Bu senenin ilk 5 ayında, özellikle de Kovid-19 salgını sürecinde e-ticaret hacmi, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 48 artışla 63,3 milyar lira olarak gerçekleşti." dedi.
Pekcan, Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) Dijital Tanıtım Toplantısı'nda "Elektronik Ticaret Bilgi Platformu" hakkında bilgi vererek, Türkiye'nin ilk kez derlenen e-ticaret verilerini açıkladı.
Bu verilerin bundan sonra sektörle ilgili yapılabilecek tüm analizlerde temel kaynak olacağını vurgulayan Pekcan, "Veri setlerimiz gelecekte daha da çeşitlendirilerek gelişecektir." diye konuştu.

[Resim: ET%c4%b0CARETFA.BUL.%c4%b0%c5%9eLETMESAYISI.png]


Bakan Pekcan, şu bilgileri verdi:
"2019 yılı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi 136 milyar lira olarak gerçekleşti. 2019 yılı toplam e-ticaret tutarının yüzde 85'i yurt içi harcamalardan, yüzde 9'u diğer ülkelerin ülkemiz e-ticaret sitelerinden yaptığı alışverişlerden, yüzde 6'sı ise vatandaşlarımızın yurt dışı sitelerden yaptığı alışverişlerden oluştu." 
Daha önce e-ticaret hacmi verilerinin 83,5 milyar lira civarında tahmin edildiğini anımsatan Pekcan, hesapların tahminlerin yaklaşık yüzde 64 üstünde çıktığını söyledi. 
Pekcan, e-ticaret hacminin 97,5 milyar lirasının (yüzde 71,5'i) kartlı ödemeler, 8,9 milyar lirasının (yüzde 6,5) kapıda ödemeler ve 29,5 milyar lirasının da havale/EFT ödemelerinden oluştuğunu bildirdi. 

[Resim: %c4%b0LLEREG%c3%96REET%c4%b0CARETFAG%c3%...SAYISI.png]

Sektörel verileri de paylaşan Pekcan, "e-Ticarette hava yolları sektörü 15,3 milyar lira ile ilk sırayı alırken, bu sektörü giyim, ayakkabı ve aksesuar 13,8 milyar lira, beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörü 13,3 milyar lira, seyahat sektörü 9,3 milyar lira, elektronik 8,5 milyar lira, yemek sektörü ise 5 milyar lira işlem hacmiyle takip etti." ifadelerini kullandı. 
Hava yolları ve seyahat sektörleri kapsam dışında bırakıldığında ise e-ticaret hacminin 111,4 milyar lira olduğuna dikkati çeken Pekcan, şu değerlendirmede bulundu:
"Sipariş sayıları bakımından kartlı işlemler içinde e-ticaretin payını analiz ettiğimizde, yazılım sektörü yüzde 75 ile ilk sırayı alırken, bu sektörümüzü çiçekçiliğin yüzde 62, hava yollarının yüzde 60, kitap ve derginin yüzde 51, beyaz eşya ve küçük ev aletlerinin yüzde 50, elektronik sektörünün yüzde 43, seyahatin yüzde 41, araç kiralamanın yüzde 29, giyimin ise yüzde 14'lük orana sahip olduğunu görüyoruz."

[Resim: AYLARAG%c3%96REDA%c4%9eILIM.png]

1 milyar 366 milyon sipariş
Pekcan, Türkiye'de şu anda toplam 68 bin 457 işletmenin e-ticaret faaliyeti sürdürdüğüne işaret ederek, işletme sayısının en fazla olduğu ilin yüzde 46 ile İstanbul olduğunu dile getirdi.
Bunun yanında e-ticarete kayıtlı işletmelerin yüzde 84'ünün tüccar ve sanayici, yüzde 16'sının ise esnaf işletmesi olduğunu belirten Pekcan, e-ticaret yoluyla gerçekleşen alışverişlerin yüzde 36'sını İstanbul, yüzde 9'unu Ankara, yüzde 6'sını ise İzmir'de yaşayan vatandaşların yaptığını bildirdi.
Pekcan, ödeme şekilleri açısından bakıldığında internetten kartlı, kapıda ödeme ve havale/EFT kapsamında toplam 1 milyar 366 milyon sipariş verildiğini aktararak, şunları kaydetti:

[Resim: E-T%c4%b0.HAC.png]

"Kartlı ödemelerde 532 milyon sipariş, kapıda ödemede 176 milyon sipariş, havale/EFT'de 657 milyon sipariş gerçekleşmiştir. Toplam 136 milyar lira olarak gerçekleşen e-ticaret hacmi bakımından değerlendirildiğinde, bu siparişlerin ortalama sepet tutarı 99,5 lirayı bulmuştur. Bu tutar kartlı ödemelerde 183 lira, kapıda ödemede ise 50 lira olarak karşımıza çıkarken, sektörel olarak hava yollarında 874 lira, giyimde 160 lira, seyahatte 174 lira, elektronikte 126 lira, yemek sektöründe 34 lira, kitap ve dergide 64 lira, çiçekçilikte 82 liradır."

[Resim: YURT%c4%b0%c3%87%c4%b0YURTDI%c5%9eIDA%c4%9eILIMLAR.png]

Her 4 alışverişten biri taksitli
Bakan Pekcan, e-ticaret harcamalarından yüzde 76'sının peşin ödeme yapılarak, yüzde 24'ünün ise taksitli gerçekleştiğini ifade ederek, "Dönemsel olarak satışlara baktığımızda, en yüksek e-ticaret satışlarının kasım ayında gerçekleştiğini görüyoruz. Bunun e-ticaret sitelerimizin indirim ve kampanyalarının yapıldığı dönem olduğunu tahmin ediyoruz. En düşük e-ticaretin de Ramazan ve Kurban Bayramı arifelerinde gerçekleştiğini görüyoruz. e-Ticaretin haftanın ilk günlerinde daha yüksek seyrettiği, haftanın son günlerine doğru gelindiğinde ise düşüş gösterdiği gözlenmiştir." dedi.

[Resim: ET%c4%b0CARET%c4%b0NGELENKSELT%c4%b0CARETEORANI.png]

"Kovid-19 döneminde e-ticaret yoluyla gıda alışverişleri 6 kat arttı"
2019 verilerinin yanı sıra henüz işlenmemiş 2020 yılının 5 aylık dönemine ilişkin verileri de açıklayan Pekcan, şunları kaydetti:
"Bu senenin ilk 5 ayında, özellikle de Kovid-19 salgını sürecinde e-ticaret hacmi, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 48 artışla 63,3 milyar lira olarak gerçekleşti. İlk 5 ayda, kartlı işlemlerde en fazla artış gösteren sektörler, yüzde 75 artışla beyaz eşya ve ev aletleri, yüzde 43 artışla giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 53 artışla elektronik sektörü, yüzde 95 artışla yazılım sektörü, yüzde 400'ün üzerinde artışla gıda-süpermarket gibi sektörler dikkati çekti. Buna karşın ilk 5 ayda, araç kiralama (yüzde 8), hava yolları (yüzde 40), seyahat-taşımacılık (yüzde 47) ve eğlence-sanat (yüzde 16) gibi sektörlerde geçen sene ilk 5 aya göre düşüş göze çarptı. Özellikle Kovid-19 sürecini kapsayan mart-nisan-mayıs aylarının toplamına bakıldığı zaman, geçen seneye göre e-ticaret kanalıyla gıda-süpermarket harcamalarında 6 kattan fazla, kimyasallarda 2,5 kat, beyaz eşyada 2 kat, bebek bakım harcamalarında 2 kat artış yaşandı. Söz konusu 3 ayda konaklamada yüzde 80, seyahat-taşımacılıkta yüzde 77, hava yollarında yüzde 75 düşüş görüldü."

[Resim: %c3%96ZELG%c3%9cNLEREG%c3%96REDA%c4%9eILIM.png]

Bakan Pekcan, periyodik güncellemelerle söz konusu istatistiklerin yayınlanacağına dikkati çekerek, gelecek dönemde verileri daha da derinleştireceklerini söyledi.
Bu verilerin uluslararası nitelikli diğer verilerle kıyaslama imkanı sunacağını vurgulayan Pekcan, aynı zamanda e-ticaret sektörünün gelişimini yakından takip etme ve buna göre politika önceliklerini belirleme fırsatı sağlayacağını da sözlerine ekledi. 
Verilere http://www.eticaret.gov.tr/istatistikler adresinden ulaşabilirsiniz.

[Resim: SEKT%c3%96RBAZINDATAKS%c4%b0TL%c4%b0%c3%...ANLARI.png]
[Resim: %c3%96DEMET%c4%b0P%c4%b0NEG%c3%96RES%c4%...TUTARI.png]
[Resim: ET%c4%b0CARETHACM%c4%b0N%c4%b0NSEKT%c3%9...eILIMI.png]
21/06/2020, 14:40
Yorumlar : 0 • Okunma : 91
COVID-19’la birlikte tüketicinin yoğun ilgi gösterdiği online alışverişte en önemli sorunlardan biri, ödeme sürecinin zor ve karmaşık olması. Online alışveriş işlemlerinin %70’i, ödeme adımında sepetin terk edilmesi sebebiyle satışa dönüşemiyor. Türkiye’de finansal hizmetleri kullanıcı odaklı hale getirmek için inovatif çözümler üreten iyzico’nun "iyzico ile Öde” ürünü, hem satıcılar hem de tüketici için ödeme ve iade süreçlerini kolay, hızlı ve güvenli hale getiriyor.
COVID-19 salgını etkisiyle sosyal mesafeyi korumayı sağlayan online alışveriş ve online ödeme yöntemlerine ilgi artarak devam ediyor ve pazarda rekabet kızışıyor. Bu süreçte satıcıların, bankacılık hizmeti almayan veya internetten alışverişte çeşitli güven sorunları yaşayan milyonlarca insana ulaşarak satışlarını artırması iyzico ile Öde sayesinde mümkün oluyor. Bakiye ile ödeme, saklı kart ile ödeme, korumalı havale/EFT ile ödeme gibi alternatif ödeme yöntemleri sunan “iyzico ile Öde”, kolay ve güvenli bir yolla ödeme almayı mümkün kılıyor.
20 binden den fazla web sitesinde, yüzbinlerce iyzico üyesi tarafından kullanılan iyzico ile Öde, tüm tüketici profili için ödeme süreçlerini ve alışverişi kolaylaştırıyor. iyzico’nun bu alternatif ödeme çözümü sayesinde satıcılar daha fazla sayfa ziyaretini başarılı satışa dönüştürebiliyor. Uzun ve karmaşık iade süreçleri nedeniyle mutsuz olan tüketiciler, hiçbir bankacılık hizmetini kullanmayanlar, online alışverişi güvenli bulmayanlar ve beklemeden banka hesabından direkt ödeme yapmak isteyenler iyzico ile Öde seçeneği sayesinde kolay ve güvenli ödeme deneyiminin keyfini çıkarıyor.

Bankasızlar da sadık müşteri haline geliyor
Banka hesabı bulunmayan 22 milyon kişiye satış yapmak da iyzico ile Öde sayesinde mümkün hale geliyor. iyzico bakiye ile ödeme sayesinde banka hesabı veya kartı olmayanlarla kullanıcılar kartsız ve anında tamamlanan ödeme deneyiminin tadını çıkartıyor.

Dönüşüm oranı artıyor
iyzico ile Öde, kart saklama işlevi sayesinde uzun ve zorlu ödeme sayfaları sebebiyle ödemeyi tamamlanmadan sayfayı terk eden kullanıcılara kolaylık sağlıyor. Müşteriler dakikalarca kart bilgilerini girmeye uğraşmadan tek adımda, minimum eforla ödemelerini yaparken satıcılar maksimum kazanç sağlıyor.

Tüm işlemler tek panelden yönetilebiliyor
Müşteriler iyzico bakiye ile ödeme yapabildiği gibi, Korumalı Havale/EFT çözümü sayesinde istedikleri bankadan EFT veya havale ile de ödeme yapabiliyor. Halihazırda 1,5milyondan fazla kişi tarafından kullanılan iyzico Korumalı Alışveriş kapsamında alışveriş yapmayı sağlayan iyzico ile Öde, güvenliği ödemeden teslimata kadar üst seviyede tutarak %100 müşteri memnuniyeti sağlıyor. Satıcılar da tek panelden işlemlerinin tümünü yönetebiliyor ve bu sayede “Ödeme hesabıma geldi mi?” endişesi yaşamıyorlar.

Müşteri memnuniyeti artıyor
Kullanıcılar iyzico hesaplarındaki bakiye ile ödeme yaptıklarında, para iadesi satıcıların onay vermesiyle müşterinin hesabına anında yansıyor. Bu sayede satıcılar uzun ve karmaşık iade süreçleri sebebiyle memnuniyetsizlik yaşayıp güvensizlik hisseden müşterilerine de kolayca ulaşabiliyor.
Satıcıların müşterilerine istedikleri ödeme yöntemiyle tek adımda alışveriş yapma seçeneği sunmasını sağlayan iyzico ile Öde entegrasyonu ücretsiz olarak gerçekleştiriliyor. iyzico ile Öde avantajlarından yararlanmak isteyenler saniyeler içinde sisteme üye olabiliyor.
19/06/2020, 22:29
Yorumlar : 0 • Okunma : 83
Değerli İş Ortağımız,

İçinde bulunduğumuz bu zor dönemde, özveriyle çalışmaya devam eden siz iş ortaklarımızı desteklemek amacıyla “30 TL ve üzeri Kargo Bedava” uygulamasını 22 Haziran'dan itibaren, 30 Temmuz 2020 tarihine kadar tüm satıcılarımızla test edeceğiz!

Trendyol anlaşmalı kargo kullanan satıcılarımız için;

30 TL altı siparişlerde kargo ücreti, satıcı firmaya sipariş başına sadece 3,40 TL+KDV olarak fatura edilecektir.
30 TL ve üzeri siparişlerde herhangi bir değişiklik yoktur, desi bazlı mevcut anlaşma fiyatları üzerinden satıcı firmaya fatura edilmeye devam edecektir.
Kargo maliyetleri sebebiyle satışa sunamadığınız 30 TL altı ürün gruplarını daha uygun fiyatlar ile listeleyerek satışlarınızı artırabilirsiniz.

Not: Bu uygulama 22 Haziran - 30 Temmuz tarihleri arasında alınan siparişler için geçerlidir.

#BirliktenKuvvetDoğar

Sağlıklı günler dileriz,
Trendyol Ekibi
06/06/2020, 19:42
Yorumlar : 0 • Okunma : 125
Trendyol yaptığı mail bilgilendirmesi ile bazı kategorilerde KOMİSYON İNDİRİMİNE gittiğini bildirdi.

Değerli İş Ortağımız,

Tüm Türkiye’nin ihtiyaçlarını karşılamaya devam eden KOBİLERİMİZİN işlerini geliştirmesine destek vermek amacıyla belirli ürün gruplarımızda komisyon oranlarınımızı düşürdük!

Yenilenen komisyon oranlarımızla ürünlerinizi daha uygun fiyatlardan satışa sunabilir, yeni ürünler listeleyerek çeşitliliğinizi artırabilirsiniz.

4 Haziran 2020
 tarihinden itibaren geçerli yeni komisyon oranlarına EKTEKİ DOSYADAN ulaşabilirsiniz.

Tüm iş ortaklarımıza bir kez daha teşekkür ederiz.

https://drive.google.com/file/d/1Yft8JhM...sp=sharing
06/06/2020, 00:23
Yorumlar : 1 • Okunma : 256
Kardeşim için hemşire forma takımı almak istiyorum. bilenn.com.tr diye bir site bulduk reklamlar üzerinden. İnternette pek şikayet falan bulamadım. Ürün alıp sorun yaşayan oldu mu hiç. Güvenilir bir firmamıdır?
03/06/2020, 19:10
Yorumlar : 0 • Okunma : 227
Değerli İş Ortağımız,

KOBİ Destek Paketi kapsamında 4 Nisan 2020 tarihinden itibaren alınan siparişlerde uygulanan 7 gün vade süresi uygulamamız, 4 Haziran 2020 itibarıyla sona erecektir.

Trendyol olarak siz kobilerimizin iş devamlılığına destek olmak amacıyla 5 Haziran - 4 Ağustos 2020 tarihleri arasında alınan siparişlerde vade süreleri 14 gün olarak belirlenmiştir.

Kapsam:
  • Vade desteği KOBİ statüsündeki bütün satıcılarımız ve satışta olan bütün kategorileri için geçerlidir.
  • 5 Haziran - 4 Ağustos 2020 tarihleri arasında alınan siparişlerinizde 14 gün vade uygulanacaktır.
  • Bu dönem içinde canlıya çıkan satıcılarımız da bu hizmetten faydalanabilecektir.
5 Ağustos 2020 tarihinden itibaren aldığınız siparişlerde, mevcut sözleşmenizde belirlenen vade sürelerinizle satışlarınıza devam edebilirsiniz.
#BirliktenKuvvetDoğar

Sağlıklı günler dileriz,
Trendyol Ekibi
03/06/2020, 19:06
Yorumlar : 0 • Okunma : 96
Değerli İş Ortağımız,

Koronavirüse karşı ülke olarak önemli bir mücadele veriyoruz. n11.com olarak, azim ve kararlılıkla süreci en az hasarla atlatacağımıza, ekonomimizin büyüme ivmesinin en kısa zamanda yükselişe geçeceğine inanıyoruz.

Türkiye'nin önde gelen e-ticaret platformlarından biri olarak bu dönemde 180 binden fazla kayıtlı iş ortağımızın iş sürekliliğine destek olmak için özveriyle çalışıyor, yeni çözüm yolları geliştiriyoruz. Bu doğrultuda bildiğiniz üzere 11 Nisan 2020 itibariyle iş ortaklarımızın siparişlerinin tamamlanmasını takiben yaptığımız ödemelere ilişkin tüm kategorilerde geçerli olan 7 günlük ödeme vademizi, 11 Haziran 2020 tarihine kadar olan işlemler için 3 güne* çekmiştik.

Piyasaların tekrar açılmaya başlayacağı önümüzdeki dönemde KOBİ'lerimizin nakit akışını desteklemeye devam etmek amacıyla bu süreyi 01 Eylül 2020 tarihine kadar uzattığımızı siz değerli iş ortaklarımızla paylaşmak isteriz.

İçinde bulunduğumuz dönemden dayanışma içerisinde ve güçlenerek çıkacağımıza bütün kalbimizle inanıyoruz. Bu süreçte ihtiyaç sahiplerine kesintisiz hizmet veren tüm iş ortaklarımıza teşekkür ederiz.

Konuyla ilgili hassasiyetinizi önemle rica eder, bol satışlar dileriz.

Saygılarımızla,
n11.com
24/05/2020, 21:35
Yorumlar : 0 • Okunma : 183
Size gerçeği söyleyeyim. Şu an olan biten şey, torunlarınıza veya sonraki nesillere anlatılacak bir hikâyeden ibaret değil. Çok daha fazlası var. Bir lider olarak mirasınızın ne olacağını belirleyeceğiniz an bu. Kazançlarınız ya da kayıplarınızla değil, çalışanlarınız ve müşterilerinize nasıl davrandığınızla hatırlanacaksınız.

Gelmiş geçmiş en iyi yönetim danışmanlarından biri olan Tom Peters, geçen gün telefonda bana şöyle dedi: “Ne kadar para kazandığınızı gösteren mezar taşı henüz yapılmadı.” Elbette para önemlidir ama büyük resme bakıldığında, dünyanın içinde bulunduğu durum göz önüne alındığında, kurtarılacak daha önemli şeyler var. Maya Angelou’nun dediği gibi: “İnsanlar ne yaptığınızı ya da ne söylediğinizi hatırlamayabilir ama onları nasıl hissettirdiğinizi asla unutmazlar.”


Kitabı ÜCRETSİZ olarak indirmek ve okumak için TIKLAYINIZ
22/05/2020, 18:05
Yorumlar : 0 • Okunma : 183
Kargo firmalarının Ramazan Bayramı'nın resmi tatil olması nedeniyle uygulayacağı çalışma planını aşağıdaki tabloda görebilirsiniz. Mevcut siparişlerinizde sorun yaşamamak adına bu bilgileri dikkate alarak planlama yapmanızı rica ederiz.

Bayram süreci boyunca 24-25-26 Mayıs tarihlerinde kargo firmaları tarafından dağıtım ve toplama yapılmayacaktır.*

23 Mayıs Cumartesi (Arefe günü) kargo firmalarının çalışma programı aşağıdaki gibidir;


Aras           Yarım Gün
Yurtiçi           Yarım Gün
Sürat           Yalnızca Dağıtım Yapılacak
PTT Kargo          Yarım Gün
UPS                Yarım Gün
MNG Kargo          Yarım Gün
Ceva Lojistik      Kapalı
Horoz Lojistik    Yarım Gün
Kolay Gelsin      Yarım Gün
Aras Kurye        Kapalı
Borusan Lojistik  Yalnızca Dağıtım Yapılacak
Jetizz            Kapalı
18/05/2020, 01:00
Yorumlar : 0 • Okunma : 333
GoDaddy, markanın kişiliğini yansıtacak ve online dünyada hatırlanır bir isim olmasını sağlayacak bir işletme isminin nasıl seçileceğine dair üç ipucu paylaştı.


Dünyanın dört bir yanındaki girişimcilerin online dünyada başarılı olması için gerekli araç ve yardımı sunan GoDaddy, bir işletme için nasıl isim seçilebileceği konusunda ipuçları paylaştı. Doğru ismi bulmanın bir işletmenin tanınır olmasına ve büyümesine yardımcı olabileceğini belirten GoDaddy, yeni iş kurmak veya yeniden markalama yapmak isteyen küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin göz önünde bulundurması gereken önemli unsurları derledi.

GoDaddy Türkiye, MENA ve Güney Afrika Kıdemli Bölge Direktörü Selina Bieber konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Yeni bir iş kurmak veya mevcut bir işletmeyi yeniden markalamak söz konusu olduğunda ilk adım işletmeye bir isim vermek. İsim seçme süreci dikkatli bir şekilde ilerlemeli çünkü seçilen isim işletmenin benzerlerinden farklılaşmasına, hedef kitlenin markayı tanımasına ve markayla bağlantı kurmak istemesine yardımcı olacaktır. Bugünkü dijital dünyada bir işletmeyi online dünyada da tanınır kılacak bir isim seçmek de önem taşıyor. Popüler .com uzantısı söz konusu olduğunda pek çok alan adı alınmış olsa da mevcut yeni alan adı uzantıları sayesinde işletme sahiplerine çok fazla alternatif sunuluyor. İşletmeniz için doğru ismi seçmeye çalışırken GoDaddy olarak hangi alan adlarının hangi fiyatta mevcut olduğunu kontrol etmenize yardımcı olabiliriz.”

GoDaddy’ye göre işletmelere isim verilirken göz önünde bulundurulması gereken önemli noktalar şöyle:


Yazılması kolay olsun ve alan adının alınabileceğinden emin olun

İşletmenize isim verirken insanların doğru yazabileceği ve telaffuz edebileceği bir isim seçmek önem taşıyor. Yanlış yazılmasının önüne geçmek için sözlü söylendiğinde doğru yazabilecekleri bir isim seçmeye dikkat edin. İşletmeniz için isim seçerken söz konusu ismin tescilli olup olmadığının yanı sıra alan adının, sosyal medya hesaplarının da alınabilir olduğunu kontrol edin. İsim hem çevrimdışı hem de online dünyada aynı şekilde kullandığı zaman müşterilerinizin sizinle bağlantıda kalması daha kolay olacaktır. GoDaddy’nin domain sorgulama aracını kullanarak aklınızdaki ismin alan adının alınabilir olup olmadığını görebilirsiniz. Eğer en sık kullanılan .com uzantılı alan adı alınmışsa farklı uzantı alternatifleri gösterilecektir.


Markanızla birlikte büyüyebilecek bir alan adı seçin

Başlangıçta spesifik bir ürün veya hizmet sunmayı planlıyor olabilirsiniz ancak işletmenizin ismini bu doğrultuda kısıtlayıp, gelecekteki büyüme fırsatlarınızı sınırlamayın. Örneğin, trendyol.com’u düşünün. Modaya yönelik giysi, aksesuar ve ayakkabı gibi ürünlerle faaliyetlerine başlayan web sitesi bugün gıdadan mutfak araçları ve mobilyaya kadar pek çok ürünü satıyor. İşletmeniz büyüdükçe, online varlığınızı güvence altına almak için marka isminizi içinde barındıran alan adı alternatiflerini de almayı ve bunları web sitenize yönlendirmeyi düşünebilirsiniz. Bu sayede benzer bir isimle kurulan web sitelerinin sizinkiyle karıştırılması gibi durumların önüne geçebilirsiniz.


Alan adı ve alan adı uzantınızın işletmenizin uzun vadedeki planlarını yansıttığından emin olun
Uzun vadede iş planınız hazır mı? Tek bir yerde, tek bir dükkânı mı kapsıyor yoksa birden fazla lokasyonda birden fazla dükkânı mı? Ya da yalnızca online bir dükkân mı olacak? Antalya’nın meşhur domates sosu gibi belli bir bölgeye özel bir ürün mü satacaksınız? Bu gibi sorulara verdiğiniz yanıtlara göre işletmenize isim seçerken “Antalya Domates Sosu” gibi lokasyon bilgisi eklemeniz de faydalı olabilir. Eğer seçtiğiniz isim için .ist ve .istanbul gibi lokasyon belirten uzantılar alınabilir ise bunu online varlığınıza da yansıtabilirsiniz.

GoDaddy, işletmeler için isim seçilirken işletme sahiplerinin ismin marka hikâyesini anlatmalarına nasıl yardımcı olabileceğini düşünmelerinin de faydalı olabileceğini belirtti. We Are Social ve Hootsuite’in Digital 2020 Türkiye raporuna göre Türkiye’de 62 milyon kişi, yani nüfusun yüzde 74’ü internet kullanıcısı. StatCounter’ın güncel verilerine göre ise Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 85,63’ü arama yapmak için Google’ı kullanıyor. GoDaddy, işletme sahiplerinin isim seçtikten sonra GoDaddy Web Siteleri + Pazarlama Araçları gibi ürünlerle işletmelerini uygun maliyetli ve kolay bir şekilde online dünyaya taşıyarak hikâyelerini anlatmaya, müşterileriyle bağlantı kurmaya ve online pazarlama ve tanıtım faaliyetlerini yapmaya başlayabileceklerini vurguladı.

GoDaddy, Türkiye’deki küçük işletmeler için online varlıklarını oluşturmalarını sağlayacak, kolay kullanılabilir ve uygun maliyetli dijital araçlar sunuyor. Ürün ve hizmetleri arasında alan adı kaydı ve Hazır Web Sitesi’nin (eski adıyla Web Sitesi Mimarı) yanı sıra hosting, Yönetilebilir WordPress, online güvenlik, online pazarlama ile e-posta ve Office üretkenlik araçları yer alıyor. Daha fazla bilgi için https://tr.godaddy.com/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

COVID-19 nedeniyle küçük işletmeler daha önce benzeri görülmemiş zorluklarla karşı karşıya kalıyor ve GoDaddy de bu dönemin müşterileri üzerindeki ekonomik etkisinin en düşük seviyeye indirmeye yardımcı olmak amacıyla ürünlerini, hizmetlerini ve müşteri desteğini sunmaya devam etmesinin yanı sıra ücretsiz araçlar da sağlıyor. GoDaddy, telefon ve canlı sohbet üzerinden hizmet veren GoDaddy Destek Ekibi ile kişisel destek sunmaya devam ediyor. Bu zorlu zamanlara nasıl adapte olabileceğinize ve GoDaddy’nin size nasıl destek sağlayabileceğine dair bilgilere ulaşmak için https://tr.godaddy.com/open-we-stand/what-godaddy-is-doing ve https://tr.godaddy.com/open-we-stand adreslerini ziyaret edebilirsiniz.